Is het polijsten van je tanden slecht voor het glazuur?

Ik wil weten of het slijtage van het glazuur kan veroorzaken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
3.6K

Antwoorden (1)

Dat hangt er van af hoe agressief er wordt gepolijst en wat de staat van je glazuur is. Tanden poetsen is ook een vorm van polijsten, met tandpasta als schuurmiddel. Met een elektrische tandenborstel gaat het al een stuk harder. Met een polijstkop op een tandartsboor nog harder. Er zijn ook polijstmiddelen in verschillende graden. Een tandarts of mondhygiënist zal dan ook een goede inschatting moeten maken van de staat van je gebit om zo de juiste middelen te kiezen voor veilig polijsten.