Moet ik die kosten van de tandarts betalen?

De mondhygiëniste heeft met het schoonkrabben van mijn kiezen een vulling los gemaakt. Moet ik nou het opnieuw vullen van die kies betalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.5K

Het beste antwoord

Ja, je zult de tandartskosten zelf moeten betalen. De hygiëniste is hier niet verantwoordelijk voor.

In principe zijn de trillingen die vrijkomen tijdens een tandsteenbehandeling niet hevig genoeg om ervoor te zorgen dat een vulling los zal laten, tenzij de vulling al zwak is of er cariës onder zit.
De vulling was dus anders wel door een andere oorzaak los gaan zitten.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik kan me voorstellen dat je schrikt van het "geweld" waarmee je kiezen schoongekrabt worden. Ikzelf denk soms dat ze m'n hele gebit zit te slopen. Toch zijn deze krachten niets vergeleken met de krachten die tijdens normaal kauwen vrijkomen: de kauwdruk kan zo'n 100 kg/cm2 bedragen!
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je tanden zijn jouw eigen verantwoordelijkheid maar als er op een onkundige manier wordt huisgehouden zou ik niet blij zijn als ik gewoon een perfect gebit heb
zoveel kracht heb je niet nodig maar omdat ze het in 5 minuten willen doen zien ze niet waar ze mee bezig zijn ze gebruiken niet eens lenzen of vergrootapparatuur het zijn vaak beunhazen die WEER een gat in de markt maken in dit geval. tandartsen vullen gaten zonder garantie dat de vulling blijft zitten vind ik slechte service.
Een slechte behandeling in den tweede van de hygienist. Maar als het een oude vulling was wees blij die was er al uitgegaan zonder behandeling alleen dan op een stokbroodje.