kan de tandarts zien dat ik rook?

Ik rook 3 sigaretten per week ong. Maandag donderdag zaterdag, dat doe ik nu 4 weken. Kan de tandarts zien dat ik rook door bijslag op de tanden? Ben al 2 week gestopt. Dankje!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
11.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je heel goed gepoetst hebt zal de tandarts dat niet zien, maar ik wil je er op wijzen, dat roken je tanden sloopt, dus als je verstandig bent, blijf je gestopt met roken.
Reddie
7 jaar geleden
So what, als hij dat ziet.
Het is jouw leven!
Ivana
7 jaar geleden
Over twintig jaar ziet hij het zeker, als je tanden voortijdig uitvallen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Wahaha! Wat een geklets. Ik rook inmiddels 17 jaar. Ik heb geen gaatjes geen gele tanden en ze vallen ook niet uit mijn mond. Gewoon goed poetsen en elk half jaar voor controle gaan.

Antwoorden (3)

Als je altijd goed je tanden gepoetst heb dan zal daar niets van te merken zijn.(drie per week is weinig)Toch goed dat je gestopt bent.
7 jaar geleden
Ja, je tandarts ziet dat soort dingen. Dat weet ik want zelfs met mijn halfzware (dus niet de zware) shag zegt ze steeds maar weer bij de halfjaarlijkse controle dat ik er mee moet stoppen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan het ook zelf zien. Als je voor spiegel staat en je mond ver open doe met je hoofd naar beneden gericht. Dan kan het zijn dat je achter je onderste voortanden kunt kijken via de spiegel. Bij rokers zie je daar zwarte aanslag wat normaal gewoon wit moet zijn. Maar is wel afhankelijk van hoeveel je rookt en hoe vaak je tanden poets.