moet je een spoedtandart betalen?

Ik heb momenteel een gaatje in me kies en het doet erg zeer er het is weekend en maandag is het nieuwjaardag dan is mijn tandart gesloten dus ik wil naar een spoedtandarts gaan maar moet je daar een verzekering vastlegge of gewoon gratis??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Amadea
7 jaar geleden
Nee hoor, maandag is het 2 januari en dan zal er gewoon een tandarts te bezoeken zijn. Morgen zal er ook een weekendtandarts werken, maar die moet uiteraard wel worden betaald. Je krijgt daar wellicht een deel van terug van jouw ziektekostenverzekering.
Ivana
7 jaar geleden
Stop een kruidnageltje in dat gat. Dat stilt de pijn.

Antwoorden (1)

Ja, een (spoed)tandarts moet betaalt worden. En een spoedconsult is altijd duurder dan een consult bij je eigen tandarts. Of je ook deel daarvan nog vergoed krijgt, dat hangt af van je aanvullende verzekering.

Maar zondag is het nieuwjaarsdag; maandag is een gewone werkdag. Het is dus geen lang weekend, wellicht kun je het met pijnstillers nog uitzingen. Of dat te doen is, zul je uiteraard zelf moeten bepalen.