Is het normaal dat de slotjes van je beugel met regelmaat af blijven breken?

Eet over het algemeen geen harde dingen (hier heeft mijn ortho overigens nauwelijks wat over gezegd) soms door de stand van mijn tanden heb ik het gevoel dat ik ze er wel eens af bijt, vaak dezelfde kies of kiezen, dit is nu de 4/5 in anderhalfjaar. Volgens mij is de ortho me een beetje zat :(
Tip?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.5K

Antwoorden (1)

Ik had dat zelf ook vaker toen ik een beugel had. Het kan gewoon zijn dat je onbewust er naar gaat kauwen en het daardoor sneller afbreekt. Zelf heb ik het toen vooral blijven aangeven bij de ortho, misschien kunnen ze het plaatje net wat lager/hoger plaatsen waardoor je er uiteindelijk minder last van hebt. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel :)