Hoe kan het dat mijn ondertanden opeens uit elkaar gaan ?

Hoe kan het dat mijn voorste 2 ondertanden steeds meer uit elkaar gaan Ik heb al zeker Een week een zeurend gevoel in mijn ondergebit en zie echt dat mijn tanden aan het verschuiven zijn wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
5.8K

Antwoorden (2)

In een week zichtbaar verschil, dat gaat dan wel erg snel. Zo snel mogelijk een afspraak maken bij je tandarts, mogelijk naar orthodontist, of misschien zelfs de kaakchirurg.
7 jaar geleden
Als je ZIET dat je gebit verandert is er meer dan weinig aan de hand!

Maak als de wiedeweerga een afspraak met je tandarts, is deze met vakantie, dan bij een vervanger : laat je niet afschrikken of afwijzen : bel volgende week maar voor het maken van een afspraak, nee je moet hier achteraan gaan.

Mocht dat allemaal niet lukken, kun je naar de huisarts gaan, deze kan minder maar wel kijken en toch...beter een ha die helpt dan...

Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat een of meerdere...

>>>verstandskiezen getrokken<<

...zijn niet lang geleden . In dat geval is het bijna logisch > er is meer ruimte in je kaak en tanden (kiezen ook trouwens) 'nemen' die ruimte en 'groeien de andere kant' op. Dat zou kunnen en een logische verklaring zijn.

Hetzelfde idee , maar dan een andere oorzaak, is het

>>>trekken van tanden e/o kiezen<<

waardoor er ruimte ontstaat en als je een 'FRAME' krijgt om het op te lossen, tja , eigen ervaring: af en toe uit, zit niet lekker, te vaak niet dragen > fout < dan gaat het dus fout! Is ook een logische verklaring, naar laten kijken dus.

Niettemin er is iets bezig in je kaak, je voelt een pijn. Daar moet zeker naar gekeken worden.