Kan er de eerste dagen kiespijn ontstaan na het laten verwijderen van tandsteen?

Goededag ik heb woensdag tandsteen laten verwijderen bij de tandarts en ik heb nu pijn aan mijn rechter onderkiezen tijdens het kauwen op brood bijvoorbeeld. Is dit de eerste dagen normaal na dat tandsteen verwijderd is? Of zijn de kiezen of de wortels van de kiezen beschadigd? Als ik in de spiegel kijk zie ik geen beschadiging aan mijn kiezen maar wel aan mijn tandvlees. Zou dat de oorzaak van de pijn kunnen zijn tijdens kauwen? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
1.6K
Ritsuka
7 jaar geleden
Het kan wel tijdelijk gevoeliger zijn, met hete of koude dranken bijvoorbeeld

Antwoorden (1)

Nee, er kan dan geen kiespijn ontstaan.
Pijn na het verwijderen van tandsteen kan wel ontstaan doordat je tandvlees ontstoken was of doordat de tandhalzen bloot komen te liggen. Poets de tanden niet te hard maar wel nauwkeurig.
Het probleem zal vaak binnen een paar dagen over zijn.
SimonV