Als je gevoelige tanden hebt, heb je dan pijn in je tand of in je tandvlees?

Dus: heb je gevoel in je tanden of komt dit door je tandvlees?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (2)

Je kunt last hebben van zowel tandvlees als zenuw. Gevoelige tanden [heet en koud zijn pijnlijk] of ontstoken tandvlees , door bacterieën , niet genoeg/goed gepoetste of ontstoken zenuwen en dan zit je , meen ik , in de kies [kan ooit tot een wortelkanaalbehandeling leiden! en dát is niet fijn!! ] .

De tandarts kan je de juiste informatie geven. Gewoon even een afspraak maken, dan weet je alles :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gevoelige tanden worden veroorzaakt door de zenuw die in de tanden en kiezen zit.
Ontstoken tandvlees kan gevoelig zijn maar geeft zeker niet de scherpe of zeurende pijn die de tandzenuw kan geven.
Echte kiespijn behoort tot de meest irritante pijnsoorten, genoeg om zelfs een wortelkanaalbehandeling te ondergaan.
Wist je dat er weinig weefsel in je lichaam is wat zich zo snel herstelt als tandvlees?! Een ontstoken tandzenuw blijft je achtervolgen totdat je actie onderneemt en je zelfs blij bent dat je naar de tandarts kunt om dat te laten stoppen!