heb mijn beugel een tijd niet in gehad is dat erg?

Hallo ik een Aukje en ben 14 jaar oud, twee jaar geleden is mijn beugel er uit gehaald, heb nu een draadje achter mijn tanden. Voor savonds heb ik een plaatjes beugel gehad. Die heb ik een jaar lang elke dag in gehad. Maar na een jaar moest ik terug voor controle en het zag er goed uit. Nu een half jaar later doe ik mijn beugel soms in. En dan voel ik hem een trekken. Is dit een probleem. En krijg ik hierdoor iets van dikkere of naar buiten staande lippen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
11.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Waarom zouden je lippen dikker worden als je je beugel niet in hebt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
waarom doe je hem uberhaupt in. Je gebit is gewoon veranderd. als je een draadje langs je tanden hebt betekent dat je tanden zo moeten blijven staan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou het is zo dat je tanden altijd naar de plaats willen staan zoals hoe ze stonden.

Antwoorden (1)

Hoi! Ik heb zelf ook een beugel gehad en heb nu ook een draadje achter mijn tanden. Ik had ook een nachtbeugel gekregen maar had deze ook heel lang niet meer gedragen waardoor het te pijnlijk was om hem in te houden. Ik denk niet dat het erg is als je hem lang niet in hebt gehad, het zal niks kwaads doen. Wel zou ik hem elke dag weer gaan dragen omdat dat gewoon beter is voor je tanden. Ik heb die van mij nu jaren niet meer gedragen en voor mijn gevoel staan mijn tanden nog wel helemaal recht maar aangezien ik de beugel niet meer pas zijn ze dus wel verandert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top dankjewel, doe hem nu gelijk elke avond in. Dankjewel