Doet een preventieve wortelkanaalbehandeling pijn?

Mijn tandarts heeft me op de foto laten zien dat ik een gaatje heb in mijn tand dat bijna het wortelkanaal raakt. Als ik niks doe, is de kans groot dat het gaatje binnen bepaalde tijd het wortelkanaal bereikt en er dus een ontsteking kan ontstaan.

Ze adviseerde mij preventief een wortelkanaalbehandeling. Mijn zenuw/pulpa is echter nog gezond. Doet de wortelkanaalbehandeling hierdoor meer pijn, of valt de zenuw juist beter te verdoven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
1.4K

Antwoorden (2)

Nee, meestal kan de tand goed worden verdooft.
Soms, wanneer de zenuw ontstoken is, is verdoven wat lastiger.
Maar in dat geval verdoofd de tandarts rond de tand.
In de meeste gevallen voel je dan nog steeds geen pijn.
Maar de dagen na de behandeling doet de tand wel flink pijn!
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het goed is wordt het goed verdoofd. Neem voordat je naar de tandarts gaat 400 mg Ibuprofen in als pre medicatie. Dan weet je zeker dat je nergens last van zult hebben.