Is tanden bleken met baking soda gevaarlijk?

Op het internet zie je het heel vaak:
Tanden bleken met baking soda.
Is dit gevaarlijk voor je gezondheid?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
4.5K

Antwoorden (1)

Je bléékt je tanden niet met soda, je schúurt ze. Kan trouwens ook met gewoon keukenzout. Daarmee verwijder je mogelijk wat hardnekkige aanslag. Maar....met een beetje pech verwijder je OOK een laagje glazuur, en je glazuur is maar heel dun, en groeit nooit meer aan als het weg is, dus je moet daar bijzonder terughoudend mee zijn. Eigenlijk moet je het gewoon nooit doen, tenzij je heel duidelijk ernstige aanslag hebt - maar ook dan kun je het beter overlaten aan de tandarts. Je bent echt ZO door je glazuur heen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus+
Helemaal waar! Vraagsteller: Denk er niet te licht over... die witte tanden heeft niet iedereen, de een heeft een beetje grijze, de ander gele en er zijn inderdaad ook mensen met witte tanden!
Vraag advies aan je tandarts, dat is het beste advies dat hier gegeven kan worden...
Cryofiel
8 jaar geleden
Er staat echter niet dat vraagsteller wil poetsen/schuren. Misschien wil vraagsteller alleen maar de mond regelmatig grondig spoelen met een oplossing van dit spul.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat werkt alleen bacteriedodend, niet om je tanden mee op te bleken. Erg populair in het alternatieve circuit, maar ik weet niet of je er echt veel mee opschiet. Kwaad kan het ook niet, als alternatief voor mondwater.
ronron1212
8 jaar geleden
vond dit
http://www.hetkanwel.net/2015/07/06/40-dingen-die-je-met-baking-soda-kan-doen/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik het wel voor mijn tanden.doe dan een beetje op mijn tandpasta..maar zoals hierboven vermeld niet mee overdrijven! Ik doe het vooral omdat ik rook en veel koffie drink in de dag.witter worden ze niet maar zorgt er ook niet voor dat het erger wordt zeg maar.