Hoe kan ik stoppen met heftig knarsetanden?

Ik knarsetand heftig. Zo heftig dat ik door mijn tandarts ben doorverwezen naar een gnatholoog omdat mijn kaken overbelast zijn. Heeft iemand ervaring met een gnatholoog? En hebben jullie andere tips waardoor ik direct kan proberen te stoppen met knarsetanden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
Ritsuka
9 jaar geleden
ik weet dat je speciale bitjes hebt voor 's nachts
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, en die bitjes kun je precies op maat laten maken. Zelf heb ik dat voor mijn zoon bij de tandarts geregeld. Hij moest in gips/pasta happen.

Het beste antwoord

Stop iets tussen je tanden, bijv. een stokje of kauw op zoethout of iets dergelijks. Dan zal het knarsetanden wel verminderen denk ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Denk je dat dat enig effect heeft terwijl je ligt te slapen?