Wat kan ik doen aan los tandvlees?

Ik heb een verstandskies die doorkomt, er zit een stukje tandvlees los waarvan ik vrijzeker weet dat het er binnenkort uitvalt. Wat kan ik het beste doen? Wachten?

Een tandarts kost heel veel geld en momenteel kan ik eigenlijk geen geld missen om mijn eigen risico te betalen.

Hoelang kan het duren voordat dit eruit valt? Merk het nou pas dat het los zit geen idee of dit allang is .

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
8.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat tandvlees trekt zichzelf terug als het goed is. Gewoon niet te veel aanzitten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je dat het vanzelf terugtrekt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is het probleem?
Heb je er last van?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gewoon laten zitten, kan geen kwaad. met poetsen wel even goed er langs poetsen zodat er geen etensresten opgehoopt worden, ook al gaat het dan misschien een klein beetje bloeden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Het tandvlees word vanzelf kleiner
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar de tandarts
of
naar de assistente opbellen en vragen hoeveel dit gaan kosten voordat je daarheen gaat. Vraag gelijk naar een betalingsregeling zodat je niet hoeft te wachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is: Het zit los het doet nu een klein beetje pijn maar ik weet dus niet of het schadelijk. Het enige dat ik weet dat het los zit door een doorkomende verstandskies. Kan het niet zijn dat het weer vastgroeit als er ik er vanaf blijf. Ik kijk het even aan mocht het weer erg gaan bloeden of pijn gaan doen ben ik denk ik toch wel genoodzaakt om naar te tandarts tegaan.

Het beste antwoord

Als het stukje tandvlees zonder duidelijke oorzaak los is komen te zitten, als het dus niet gescheurd is, dan groeit het niet meer vast. Je kunt het dan zelf verwijderen. Als je geen pijn wilt lijden, kun je het van tevoren heel koud maken met een ijsklontje of er een half uur een watje met alcohol tegenaan leggen. In beide gevallen wordt het gevoelloos en kun je het afknippen of -snijden.

Het is wel van belang dat je zeker weet dat je geen hartproblemen hebt, omdat er bacteriën in de bloedbaan kunnen komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet het wel door iemand anders laten doen en de tandarts doet het natuurlijk beter.