Veroorzaakt tandpasta sneller gaatjes dan normaal?

Ik hoorde dat hoofdluis sneller in schoonhaar zich thuis voelt dan in ongewassen haar.
Geldt dat ook voor je gebit?
Hebben bacterieen meer plezier in een super schoon gebit dan in een minder schoon gebit?
En al dat fluor gedoe, werkt dat echt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Tandenpoetsen verwijdert juist bacterien en voedselresten die gaatjes kunnen veroorzaken. En je masseert je tandvlees waardoor je weer minder kans krijgt op ontstekingen. De fluoride vult als het ware je tandglazuur aan, waardoor je ook minder kans op gaatjes krijgt. Dus wat voor hoofdluis geldt geldt niet voor je gebit.