mijn tandvlees voelt beurs, wat kan het zijn?

Al mijn tandvlees voelt heel beurs aan. Alsof heel mijn tandvlees, zowel boven als onder, een blauwe plek is. Het is niet ontstoken, er zijn ook geen wondjes. Van mijn tanden zelf heb ik geen last. Ik voel het vooral met het poetsen en eten. Geen specifieke reactie op koud of warm eten. Ik ben al gewisseld naar sensodyne, maar dit lijkt geen enkel effect te hebben. De tandarts heb ik al gebeld, maar daar kan ik pas over een maand terecht.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
3.7K
SimonV
10 jaar geleden
Ben je momenteel erg gespannen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb an sich best wat stress voor school, dit is voor mij het laatste deel voor mijn slagen. Moet best een aantal dingen doen, zoals een profielwerstuk opnieuw maken, mondelingen etc. Ik ben best ontspannen, maar heb wel vaak een onderbuikgevoel over die dingen, het knaagt vaak een beetje. Zou het daardoor kunnen komen dan? Zat te denken dat het misschien ook aan het weer zou kunnen liggen, nu het zo omslaat/warrig is.
SimonV
10 jaar geleden
Mensen die veel stress hebben, hebben vaak een verlaagde weerstand waardoor bacteriën die tandvleesproblemen veroorzaken vrij spel krijgen. http://nl.wikihow.com/Tandvleesproblemen-aanpakken-met-huismiddeltjes

Antwoorden (1)

Ik denk toch dat je tandvlees ontstoken is. Dat kun je namelijk ook niet zien. Aangezien je over een maand naar de tandarts kan zou ik het toch die hele maand gaan flossen. Met een flos draad of een speciale tandenstoker. Probeer het maar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet 99% zeker dat het niet ontstoken is. Door een fout geplaatste beugel heb ik dat een tweetal keer eerder gehad, en dat is ontzettend anders. Ik verzorg mijn gebit altijd erg goed.