Geeft Airfloss écht resultaat?

omdat ik toch graag een gezonder mond hygiëne wil zat ik eraan te denken om de airfloss te kopen. Normaal flossen doet mij irritatie en pijn opdoen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Antwoorden (3)

Als flossen pijn doet, zou het ook aan ontstoken tandvlees kunnen liggen. In dat geval zou ik naar de tandarts gaan.
De Airfloss kan tandenstokers vervangen, maar komt niet op de plekken waar je met flossdraad komt. Dus het is geen vervanger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Over het resultaat van de Airfloss lopen de meningen van tandheelkundigen overigens nogal uiteen. Sommigen vinden het geweldig, maar velen ook niet en noemen het een 'flutding'. Wetenschappelijke reviews zullen het uitwijzen...maar voordat het zover is ben je wel een behoorlijk tijdje verder
SimonV
10 jaar geleden
niet altijd natuurlijk. fabrikanten willen het beste van het beste laten zien. het werkt wel, maar geloof er niet te veel in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanuit de studie tandheelkunde worden tandenstokers aangeraden. Deze zijn gemakkelijk in gebruik (i.t.t. flossen) en qua prijs het beste. De Airfloss geeft wellicht resultaat, maar is duur. Twee maal daags poetsen en eenmaal daags stokeren is nog de gouden standaard.

Toegevoegd na 42 minuten:
In de meeste gevallen trekt de gevoeligheid na een aantal dagen vanzelf weg doordat de ontsteking minder wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Je hebt het over twee verschillende dingen: met flossen haal ik andere troep weg dan met tandenstokers. Mijn mondhygiëniste adviseert dan ook beide: met floss reinig je tussen tandvlees-kies/tand en met tandenstoker tussen tanden/kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze werken natuurlijk anders, maar uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen veel moeite hebben om goed te flossen. Daarom wordt stokeren als eerste keus aangeraden. Combinatie van beide geeft natuurlijk nog beter resultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het moet ook voor je gebit geschikt zijn, er zijn mensen die te weinig ruimte hebben om stokers te gebruiken, of teveel om te flossen, een ragertje en flosdraad eventueel in houder werkt ook prima. Het beste kun je je door een mondhygiëniste laten adviseren, wat voor jouw gebit geschikt is, hij of zij kan je dan gelijk leren hoe je deze moet gebruiken. hoelang de pijn blijft, is afhankelijk van de oorzaak, in sommige gevallen verdwijnt dat niet binnen een paar dagen. Bovendien zijn deze instrumenten er in soorten en maten, hoe weet je welke je moet kiezen? Sorry Thomas, maar naar mijn mening klopt er niet veel aan je antwoord, een min van mij dus..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet natuurlijk geloven wat je zelf wilt, ik geloof in de wetenschap. De wetenschap heeft laten zien dat floss moeilijk te gebruiken is. Dat wil niet zeggen dat flossen of rageren daarmee uit den boze zijn. Echter rageren moet men pas aan beginnen als er sprake is van pockets. Doet men dat eerder, dan kan het metaal schade doen aan het glazuur.
Het komt natuurlijk voor dat een enkeling te weinig ruime heeft om te stokeren, maar bij al die mensen die ik poetsinstructie heb gegeven is het nog niet voorgekomen en door anderen wordt ook gezegd dat het een uitzondering op de regel is als de dunste stoker niet tussen de tanden komt.
Over ontsteking gesproken, als het binnen een week niet veel beter wordt, moet je echt naar een tandarts/mondhygienist gaan. Als je tandvleesproblemen hebt is het sowieso geen slecht idee om naar de tandarts/mondhygienist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.tandheelkundigcentrumweesp.nl/sub/flos_ragers_stokers.asp