Vieze wond na verstandskiezen trekken, wat moet ik doen?

Ik heb gister (donderdag 21 november) mijn verstandskiezen laten trekken aan een kant van de mond. Toen de verdoving was uitgewerkt deed het behoorlijk veel pijn. Ik heb na de behandeling geen hechtingen gehad.

Maar het ergste was dat er nu een hele vieze wond in mijn mond zit hij is super korrelig en ik durf het niet aan te raken met mijn tong. Hij is opgezwollen en ik had gekeken en volgens mij ook wit.. dus ik denk dat het een dood stuk tandvlees is. Maar nu 1 dagje verder stinkt het en proeft het ook super vies.
Ook in mijn slaap had ik gedroomd dat ik iets moest uitspugen, toen zat dat ding half in me mond en half op de plek waar hij eerst zat. Ik heb hem met me tong terug geduwd omdat ik bang was dat het zou gaan bloeden.

Heeft iemand anders dit ook gehad? En wat kan je er tegen doen? (Tandenpoetsen lukt niet, me mond kan gewoon nog niet open)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
5.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet gewoon informeren bij degene die getrokken heeft.
Tandarts of ziekenhuis:
HUP: even bellen!

Antwoorden (4)

Dat korrelig materiaal zouden kleine brokstukjes kunnen zijn. Bij mijn vrouw vroeger, zaten er ook nog brokstukjes in, ook een prop watten om het bloed te stelpen, begon ook na 1 dag te geuren. Zo'n grote wond is normaal, nog aan 't genezen.
Ik vermoed dat er dus bij u ook nog een propje watten zit.
Als u ongerust zijt, niet aarzelen en toch de tandarts opbellen❗️
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb gewoon een kies laten trekken. Ook na een week nog pijn. Weer terug naar tandarts geweest wond schoon gemaakt zag er vies uit zei hij. Antibioticakuur voor de zekerheid gekregen nu voor de tweede dag ingenomen moet het 3 keer daags nemen. Maar nog steeds last.
Heb ik ook gehad. Tijd heelt (bijna) alle wonden. Kijk het een paar dagen aan. Als het ontstoken raakt wel meteen contact opnemen. Na verloop van tijd raakt de wond meer eigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Hij is opgezwollen en ik had gekeken en volgens mij ook wit.. dus ik denk dat het een dood stuk tandvlees is."

Weet je zeker dat het niet een gaasje is wat ze in het gat hebben geduwd? Dat heb ik er ook in gehad.

Dat stinken, ruikt het als "een vieze soort brie"?
Dat zou kunnen wijzen op een ontsteking. Spoelen met Bocasan verzacht de pijn en maakt de wond schoon, maar dit is niet voldoende. Helaas is Bocasan uit de handel gehaald, waarom is me een raadsel, want het was een fantastisch product. Er zijn vervangers voor: bikosan & O7Active.

Ga in ieder geval terug naar je tandarts/kaakchirurg.
Zij kunnen de wond professioneel schoonmaken en een middel toedienen dat ontstekingsremmend werkt. Dan ben je binnen een paar uur van de pijn af, geloof me, ik spreek uit ervaring en de zwelling zal ook minderen.
10 jaar geleden
spoelen met waterstof peroxide van de apotheek maakt alles schoon