valt tanden en kiezen trekken tbv kunstgebit onder de basisverzekering?

Mijn vrouw heeft ernstige parodontitis waardoor de ene na de andere tand en kies in haar onderkaak komt los te staan. Ze wil van de pijn af door alles te laten trekken en een prothese te laten plaatsen. Vallen de kosten van het verwijderen onder de basisverzekering of onder de tandartsverzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, het trekken van tanden en kiezen valt niet in het basispakket, ook moet er 25% eigen bijdrage betaald worden voor de gebitsprothese.

Toegevoegd na 6 dagen:
Tenzij het gebeurd door een kaakchirurg, maar dat zal bij paradontitis niet het geval zijn, omdat de tanden en kiezen dan al zo los staan, dat het simpel door een tandarts kan gebeuren.