waarom is de assistent of de assistente van de tandarts meestal een vrouw?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
Omdat verzorgende en dienstverlenende taken toch van nature meer bij vrouwen passen dan bij mannen. Mannen willen liever zelf regelen.

Antwoorden (1)

Het is een verzorgende taak en vroeger kozen vooral vrouwen voor verzorgende beroepen.
Met als gevolg dat het moeilijker is voor sommige mannen nu voor dit “vrouwenberoep” te kiezen. Waardoor er niet veel mannelijke tandartsassistenten bijkomen.
Waarschijnlijk gaat dat wel veranderen, kijk maar naar het stijgend aantal mannelijke verpleegkundigen.
SimonV
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ik denk ook dat het met de salariëring te maken heeft.
Mondhygiënist is beter betaald en ook een zelfstandig vak. Daar zullen mannen ook langzaam steeds meer te zien zijn.