Waarom mag ik mijn mond niet spoelen als een kies eruit is getrokken?

Mijn tandarts heeft mij geadviseerd om mijn mond niet te spoelen nadat zij mijn kies eruit heeft getrokken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd, normaliter wordt een mondspoeling voorgeschreven die je bij de apotheek op kan halen. Heb er zelf momenteel ook één :-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is beter om het te laten genezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oooooo, je bedoelt diréct na het trekken? Nee, dat mag niet, maar vanaf dag twee wel.

Het beste antwoord

dat heeft twee redenen. ten eerste stopt het dan niet met bloeden, door steeds je mond te spoelen kan de wond niet helen. ten tweede ben je waarschijnlijk verdoofd en dan voel je niet wat je doet in je mond dus je kan wel eens heel hard op je tong bijten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het duurt ongeveer een dag of tien voordat de wond helemaal dicht is. De wond geneest het snelst, wanneer het bloed in de wond goed kan stollen. Daarom kunt u de eerste dag beter niet krachtig de mond spoelen. Drinken mag wel, na ongeveer een uur.
De verdoving zal nog enkele uren aanhouden. Tot die tijd kunt u het beste oppassen bij het gebruik van warm eten of drinken. Past u ook op voor het bijten op uw gevoelloze lip, tong of wang.