Als je met spoed naar de tandarts gaat, moet je dan per se naar de tandarts waar je staat ingeschreven of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je plotseling naar de tandarts moet ga he naar de tandarts die dan dienst heeft.

Antwoorden (1)

Normaal gesproken hoor je naar je eigen tandarts te gaan. Maar 's avonds en in het weekend heeft voor spoedgevallen een steeds wisselende tandarts dienst en dan kun je in een spoedgeval niet naar je eigen tandarts. En ook niet als je overdag zodanig acute klachten krijgt dat onmiddellijk ingegrepen moet worden. Houd er wel rekening mee dat je in zo'n geval de kosten moet voorschieten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het eigenlijk over dezelfde tandartsenpraktijk, had het beter moeten verwoorden. Maar ik neem aan dat dat sowieso moet ? Moet ik de kosten ook zelf betalen, want ben pas 15 en ben verzekerd..
Computoon
10 jaar geleden
In spoedgevallen buiten "kantoortijd" en in het weekend ga je naar de tandarts (praktijk) die op dat moment dienst heeft. Meestal hoor je welke dat is als je het telefoonnummer van je eigen tandarts belt en het 'bandje'' beluistert. De avond- en weekenddienst staat ook vaak in- een huis-aan-huisblad. Als je contant of met PIN moet betalen bij een 'vreemde' tandarts kun je de rekening indienen bij de zorgverzekering (je ouders doen dat) en dan wordt het geld terugbetaald waarop je volgens de verzekering recht hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken er wel op dat je met maar heel weinig problemen naar een spoedtandarts mag, daar hoort kiespijn al helemaal niet bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. @pelle klopt, ik heb ze vanochtend gebeld en ik mocht niet komen.