Vroeger verkocht de drogist en apotheek Bocasan om te spoelen. Wat is daarvoor in de plaats gekomen?

Ik heb een bultje (onstekinkje) in mijn mond. Met Bocasan was het twee dagen spoelen en het was verholpen. Is er iets vergelijkbaars? De apotheek raadde me ibrupofeen aan, maar ik wil liever spoelen.

En waarom is Bocasan uit de handel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
43.8K

Antwoorden (2)

O7Active is een nieuwe mondspoeling die bijna gelijk is aan Bocasan.

Toegevoegd na 2 minuten:
De fabrikant van Bocasan, P&G, heeft er voor gekozen om geen aanvraag in te dienen het product als geneesmiddel te registreren. Dit is namelijk vrij kostbaar. Het stond al geregistreerd maar er moest een nieuwe aanvraag worden ingediend. De kosten wogen niet op tegen de opbrengst. Daarom is het uit de handel.
Amadea
10 jaar geleden
Bikosan wordt hier gezegd: http://www.bik-bik.nl/product/5244/