zitten er bacterien op een gebruikte afwasborstel?

mijn ex zegt tegen ze kind dat hij de beugel die hij uitkan nemen gerust met de afwasborstel kan schoonmaken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is toch niet onmiddellijk hygiënisch, ik denk dat een beugel beter schoongemaakt kan worden met het kind zijn eigen tandenborstel.
Ritsuka
10 jaar geleden
Overal zitten bacterien op, tandenborstel lijkt mij ook beter, zo deed ik het ook

Antwoorden (2)

Er is niets in je huis te vinden waar geen bacterieën op zitten. Je kunt de beugel gewoon met een afwasborstel schoonmaken, want daar maak je ook je borden mee schoon. Maar ik raad je een tablet Steradent aan in een kopje water.
10 jaar geleden
Er zitten inderdaad overal bacteriën maar iedereen weet dat het aanrechtdoekje ziekmakende bacteriën kan bevatten en al weet ik niet hoe jouw ex omgaat met die afwasborstel er zitten daar altijd andere bacteriën dan op de tandenborstel zelf.

Als de afwasborstel elke dag mee gaat in de vaatwasser (dat doen mensen) is er weinig aan de hand maar als die daar al maanden ligt zou ik het niet doen.

Neem gewoon de tandenborstel, zoals iedereen dat doet.