Kan ik ibuprofen gebruiken in combinatie met amoxicilline?

Woensdag heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. Nu is het zaterdag en ik heb nogsteeds pijn, die alleen maar erger wordt. Ik heb wel een amoxicilline kuur gekregen maar het lijkt er niet beter op te worden. Kan ik gewoon ibuprofen of een andere pijnstiller gebruiken in combinatie met de amoxicilline? En is het normaal dat pijnklachten toenemen na 3 dagen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raadpleeg je tandarts of de vervanger . Had , ja had voor het wk contact opgezocht met je tandarts . Er is altijd een vervanger . Dus een tand arts die wk dienst heeft . Ja je zou een pijnstiller kunnen nemen . Dn dat de pijn even wat oploopt zou iets kunnen , de tandarts heeft het kanaal open geboord en daar iets ingestopt om de zenuw dood te maken ja dat kan irritant zijn . Maar echt progressieve op lopende pijn nee !!! In dat laatste geval raadpleeg echt een tand arts . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vragen over medicijnen kan je het beste bij de apotheek doen ook in het wk is er altijd een open . Liever niet in de avond of nacht .

Antwoorden (1)

In principe wel maar je kunt nu gewoon even een apotheek bellen om het voor te leggen (hoeft niet je eigen apotheek te zijn).

http://www.wisegeek.com/what-are-the-pros-and-cons-of-taking-amoxicillin-and-ibuprofen.htm#slideshow

en nee het is niet normaal dat de pijnklachten weer toenemen, als je je zorgen maakt moet je even een spoedtandartsdienst bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, tenzij je om de een of andere reden geen ibuprofen mag gebruiken. Paracetamol kan ook.