Wat doet de verdoving bij de tandarts met je gezond lichaam?

Ik ben heel angstig bij de tandarts .
nu wordt de tand verdoofd ,ik voel helemaal niets .
de tand wordt in 3 etappes ontzenuwd en in orde gemaakt.
ik vraag me af waarom dat niet in 1 keer is gedaan
dan moet ik dus 3 keer dat verdoofspul in me lijf en 3 keer ietwat napijn
kan de verdoving kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag je tandarts waarom dit zo moet, die kent jouw gebit en kan jou dit uitleggen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ligt eraan wat er moet gebeuren. Alleen een wortelkanaalbehandeling (zo klinkt het) en vullen? Dat zou in één keer moeten kunnen. Of moet er een kroon op? Dat zijn minimaal twee behandelingen.

Het beste antwoord

Niks doen zal meer schade toebrengen en zonder verdoving werken is geen optie, je moet wat.
Normaal gesproken is een verdoving niet slecht voor je.

Als je echter achteraf klachten ondervindt, neem die dan serieus, het zou door de verdoving kunnen komen en vaker hetzelfde verdovingsmiddel gebruiken kan de klachten dan verergeren.
(dit is in jouw geval geen reden om het anders te doen, van 3 keer een flinke prik hebben de meeste geen last)

Bron 2 een lange uitleg over wat verdoving precies doet.