Hoe kan het dat ik na 3 dagen pas napijn krijg van het trekken van mijn verstandskies?

Ik heb vorige donderdag rond 9 uur 's ochtends mijn verstandskies laten trekken.

Toen ik thuis kwam heb ik 1 maal 2 paracetamol ingenomen, en voor de rest had ik amper tot geen pijn.

Nu begon gister opeens weer een zeurende/kloppende pijn.

Heb afgelopen nacht bijna heel de nacht wakker gelegen doordat het zo klopte.

Is dit de genezing/trekking van de hechtingen of is er meer aan de hand?

Ik heb dagelijks na elke maaltijd gegorgelt met lauw zout water. En heb ook regelmatig mijn mond bekeken, en dit ziet er tot de dag van vandaag niet verkeerd uit.

Mocht ik de pijn houden dan ga ik even langs bij de tandarts of kaakchirurg, maar ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
4.7K

Het beste antwoord

Een kloppende pijn, komt vaak voor bij een ontsteking, maak dus zo snel mogelijk een afspraak met je tandarts. Pijn die pas begint na 2-4 dagen is wel normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar was ik al wel bang voor. Ik ging donderdag naar de kaakchirurg met onstoken tandvlees rondom de verstandskies, dit heb ik ook gemeld bij hem. Nu heeft hij de verstandskies getrokken, maar verder niet iets van een recept meegekregen? Ik neem aan dat al is die tand getrokken, dat de onsteking blijft? Of verdwijnt die als de kies getrokken is? Ik vond het tevens een erg slechte kaakchirurg, hij was erg onduidelijk.. en heeft niets uitgelegt. Heb uiteindelijk zelf moeten vragen voor de informatie na de behandeling. Nu las ik in dat informatieblad dat je een spuit mee kreeg ofzo, nou ik heb hem niet gekregen hoor. Is het daar misschien fout gegaan? HELP!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bacteriën die de ontsteking veroorzaakt hebben, blijven in ieder geval wel, je kaakchirurg had je beter kunnen informeren, over het reinigen en een recept voor Ibuprofen mee kunnen geven, maar een spuit meekrijgen, om de holte waar de kies zat mee schoon te spoelen, is niet verplicht. Je hebt duidelijk weinig vertrouwen in deze chirurg, maak een afspraak bij je tandarts, die kan je in dit geval ook helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spuit krijg je niet altijd mee hoor alleen als ze Zien er moet gespoeld moet worden door ontsteking. Ik kreeg zelf recept met poeder ibuprofen 3x daags 5dg lang nemen
Anders vraag je tandarts voor een recept voor goede pijnstilling.
Ik had ook langer nodig, dat had ik ook via de tandarts geregeld. Morgen gewoon een afspraak maken.
Of als je zelf ibuprofen pillen in huis hebt neem je dat is net krachtiger pijnstillend bij dit wel nodig!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, late reactie, maar alsnog bedankt :)