wat zijn ongeveer de totale kosten van een kroon of een stifttand ?

Wat zijn ongeveer de kosten van het plaatsen van een kroon of stifttand
1 seconde geleden

Ik heb een hoektand in mn onderkaak die dermate naar voren staat , dat ik regelmatig ermee , dwarsdoor de binnenkant van mn onderlip bijt . Mijn tandarts heeft al eens de punt er ietswat afgeslepen zodat die minder scherp is maar dit heeft niet echt geholpen.
Nu ben ik dus zover dat ik m eruit wil laten trekken , maar dat kán niet maar zo want ( zo zegt mijn tandarts ) dat zijn de peilers van je gebit en die ruimte moet wel wer opgevuld worden .
Nu bn ik erg benieuwd wat een kroon of een stifttand kost ( in totaliteit ) want 1 ding ben ik zeker van , die tand moet en zal eruit . Nu had hij het zelf ook al over een beugel maar dat zie ik absoluut niet meer zitten .
Is er hier misschien iemand ( of misschien wel een tandarts ) di mij meer info hierover kan geven >?????
Bedankt voor t lezen van mijn vraag .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
23.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet mogelijk om met een zgn. blokjesbeugel de stand van je tanden te verbeteren? Zelfs bij volwassenen is dit nog heel goed mogelijk -zo heb ik zelf ervaren. De kosten daarvan zullen aanzienlijk lager zijn, en je eigen gebit blijft gespaard, hetgeen natuurlijk altijd de beste oplossing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag een andere tandarts een second opinion over de toestand van die rare hoektand. Bij voorkeur in overleg met je huidige tandarts. (Je kunt natuurlijk ook een stuk uit je onderlip laten verwijderen :-))

Het beste antwoord

De kosten liggen ook aan hoeveel je verzekering betaald. Bel je zorgverzekering die kunnen precies aangeven wat er vergoed wordt. De tandarts kan je van te voren ook een prijsopgave geven. Per tandarts kan het bedrag namelijk iets verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je tand hoeft niet te worden getrokken.
Hij kan ook afgeslepen worden en dan kan er een stiftand op.
Of een kroon,
maar daar zijn verschillen in. Verschillende soorten kronen.
Het zal al gauw zo'n 600 - 700 euro per kroon gaan kosten.

Hieronder vindt je de Tandarts.nl advies prijs inclusief tandtechniekkosten van een aantal veel voorkomende behandelingen.
http://www.tandarts.nl/tarieven-verzekering/rekeningen/wat_kost_een_behandeling

Toegevoegd na 1 minuut:
De kosten van een bepaalde behandeling kunnen natuurlijk nog wel per situatie en per tandarts variëren.
En je kunt natuurlijk het beste aan je eigen tandarts vragen
wat het kost.