Moet ik mijn gebit bleken voordat ik kronen krijg?

Mijn gebit zit in de renovatie, iets wat zeer nodig is. Mijn kiezen zijn nu al 'heel' gemaakt met composiet (in kleur A3). Mijn gebit is behoorlijk geel en ik vind dat echt verschrikkelijk lelijk. Ik heb altijd gedacht: eerst renoveren, dan komt het cosmetische wel (het mooier maken). Maar in februari krijg ik kronen en ik vraag me af of deze worden aangepast op mijn huidige gebitskleur of dat ik beter eerst iets aan de kleur van mijn gebit kan doen vóór februari. Het zou natuurlijk zonde zijn als ik later mijn kronen nog eens zal moeten vervangen, ze zijn hartstikke duur voor me. En maakt het uit voor het bleken dat ik composiet op mijn tanden heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (3)

Eerst overleggen met je tandarts. Bleken gaat namelijk heel geleidelijk. Als je je tanden wil bleken dan kun je waarschijnlijk ze eerst beter laten bleken want er is nooit precies te zeggen wat het eindresultaat zal zijn. Pas daarna de kronen in dezelfde kleur laten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. eerst bleken en dan pas kronen laten zetten. Kronen kunnen niet gebleekt worden dus de kleur van de kronen kan pas na het bleken worden bepaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een laffe min op een zeer correct aantwoord.
Je tanden krijgen altijd weer dezelfde kleur,dus dan gaan je kronen heel erg afsteken.
Met dat bleken moet je altijd aan de gang blijven.
Ik zou met mijn tandarts overleggen, en het niet op eigen houtje doen.
Daar is de behandeling veel te kostbaar voor.
Succes met je nieuwe nieuwe tanden,het zal wel mooi worden.