Waarom zou je op een gouden kroon die mislukt geen geld terugkrijgen bij inname?

Ik heb een tand met kroon moeten laten trekken omdat het tandvlees terugtrok. De kroon heb ik meegevraagd. IK sta nu voor een dure uitgave van een implantaat. mijn vraag is zou ik nog iets voor die kroon terugkrijgen als ik die tegen goudwaarde inlever zodat ik dat implantaat beter kan betalen. de goudprijs is hoog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
4.3K

Het beste antwoord

Goud is goud, hè. Natuurlijk kun je nog een aardig bedragje terug krijgen voor je gouden kies.

Ga er maar mee naar een juwelier en laat hem/haar de oud goud prijs vaststellen. Ik vermoed zelfs dat het bedrag je nog wel mee zal vallen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, wel iets.
Echter is een kroon niet van puur goud en weegt een kroon maar weinig.
Er zal misschien 2 a 3 gram puur goud in een tand zitten. (dit kan ook minder zijn)
1 gram is 40,- waard dus dan zit je maximaal aan de 120,-
In de praktijk zal dat een stuk minder omdat een kroon als afvalgoud gezien wordt, meer dan 50,- zal het niet worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
foutje in mijn antwoord,
er zit 2 a 3 gram goud in een kroon, dit is geen puur goud.
(ik moet nog ff wennen aan de nieuwe look)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn ook niet de materiaal kosten die het duur maken. Leuker kan ik het helaas niet maken.
Een manier om het zeker te weten is even langs een juwelier of opkoper te gaan. Een brug zou een andere optie kunnen zijn.
2 kronen met een brug ertussen dus, geen idee wat dat kost. (en of dat bij jou wel kan)