Ik had jullie verteld dat ik geen wortelkanaalbehandeling wilde laten doen ? Ik ben vandaag geweest! het viel mee, wat kan ik nemen tegen napijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gedaan prima , en je hebt al een heel goed pijn stil Antw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed van jou!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben nu een dag verder en nog geen pijntje gevoeld, enkel een stijve kaak! ik ben zoooooooooooo happy :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He gelukkig! Je bespaart jezelf een hoop (zich herhalende) ellende!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is wat je kan doen tegen napijn, maar het is nu een dag geleden en je hebt nog geen pijntje gevoeld??
Als je nu nog geen pijn hebt, zal je het zeker niet meer krijgen ook.
Een wortelkanaalbehandeling is dan ook een zeer lichte ingreep waar je meestal totaal geen last van hebt.

Het beste antwoord

Fijn dat het zo is meegevallen, het beste werkt ibuprofen, maar je kunt beter eerst proberen of je genoeg hebt aan een paracetamol, paracetamol heeft de minste kans op bijwerkingen en mag door vrijwel iedereen gebruikt worden, lees voor gebruik de bijsluiter zorgvuldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden .. mijn gezicht is nu nog voor de helft verdoofd maar mocht ik napijn hebben wanneer deze is uitgewerkt, dan ga ik een paracetamol nemen ..!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor dit goede antwoord, ik sluit nu de vraag

Andere antwoorden (3)

Geeft een wortelkanaalbehandeling napijn?
Na het reinigen van de wortelkanalen kunt u eventueel napijn krijgen, die enkele dagen kan aanhouden. U kunt de napijn met een goede pijnstiller onderdrukken. Een antibioticum is meestal niet nodig.

http://www.ivorenkruis.nl/index.cfm?t=keyword.cfm&folder=44

Of een wietje roken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, een wietje roken! laten we dat maar niet doen .. ik heb ibuprofen zakjes meegehad maar moet daar echt van kotsen .. dan maar gewone paracetamol nemen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt Ibuprofen 400 mg in tabletvorm bij drogisterij en apotheek (laten) kopen, zonder recept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jointje helpt tegen heel veel pijn, maar na een tandheelkundige ingreep zou ik het zelf niet doen. Het wordt ook vaak afgeraden om te roken na een ingreep. Het grappige is wel dat een vriend van mij gister zijn verstandskiezen heeft laten verwijderen en dat een joint hem toch wel goed deed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paracetamol is prima... Zorg wel dat je ze niet neemt als je pijn er weer komt, of erger wordt. Consequent om de .... uur (zie bijsluiter) slikken. Dan heb je een constante bloedspiegel en geen dipjes..
En probeer dan na twee dagen eens te minderen.
Het beste is ibroprofen 400 / 600. Is ook onstekingsremmend.
Maar nooit te lang innemen. Is niet erg goed voor je maag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zusje kreeg werd ibuprofen aangeraden tot 2x toe en heeft geen napijn gehad. Ik heb zelf 1x een wortelkanaalbehandeling gehad en had geen helemaal geen pijnstillers nodig. ligt er denk ik maar net aan hoe diep ze in het wortelkanaal moeten zijn en tot in hoeverre het ontstoken is. Mijne zat helemaal bovenin maar heb gelukkig totaal geen napijn gehad dus ook geen medicatie gebruikt is dus voor iedereen weer anders.