Kan je na parodontitis behandeling nog meer last krijgen van ontstoken tandvlees?

Ongeveer een maand geleden ben ik een parodontitis behandeling ondergaan, omdat mijn mondhygiënist zei dat ik een jongeren variant heb van parodontitis. Sindsdien ben ik op advies met ragertjes gaan werken, maar heb nu veel meer last van ontstoken tandvlees. Het doet nu ook meer zeer dan voordat ik die behandeling onderging. Op meerdere plekken doet het zeer wanneer ik met een rager langs mijn tandvlees ga. Ik vraag me af of meerdere mensen het ook hebben en wat hun ervaringen zijn?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg ook altijd ontstekingen in mijn mond nadat de mondhygiënist aan de gang is geweest. Mijn speeksel bevat te weinig enzymen. Poetsen met Zendium helpt bij mij goed, en inderdaad: laat de mondhygiënist er af blijven maar houd het zelf goed bij met ragertjes en tandenstoker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je raadt aan om het nu gewoon zelf bij te houden en niets meer door de mondhygiënist te laten doen? Ik heb namelijk het idee dat ze het alleen doen voor het geld..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stippel, slecht advies, een mondhygiëniste zorgt er mede met je eigen medewerking voor, dat je je tanden en kiezen zo lang mogelijk kan behouden, natuurlijk doet ze dit voor het geld, maar de bakker geeft zijn brood ook niet gratis weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Crea, maar als je heel gevoelig bent voor ontstekingen in je mond is er niks funester dan zo'n persoon die er met een haakje in gaat lopen rondpeuteren.

Antwoorden (1)

Dat het zeer doet kan ik me voorstellen. Je kan proberen met kleinere ragertjes heel voorzichtig te borstelen. Ik spoel zelf na het poetsen met chloorhexidine, dat werkt voor mij erg goed. Het is verkrijgbaar bij de apotheek en werkt bacteriedodend, dus misschien werkt dat voor jou ook.