Mag je alcohol drinken de avond voor verwijdering verstandskies?

Vanavond een feestje en morgen om 12.30 wordt hij verwijderd. Kan alcohol een probleem opleveren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
10.1K

Het beste antwoord

Alcohol verdunt het bloed en bemoeilijkt dus het stollen van het bloed in de wond. Als je zorgt dat je op het moment van de behandeling weer helemaal nuchter bent, is er niets aan de hand.

Reken erop dat je lichaam ongeveer twee uur nodig heeft om een consumptie met alcohol te verwerken, dan kan je ongeveer uittellen hoeveel consumpties je kan nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alcohol verdunt je bloed. 1 of 2 bier/wijn kan niet veel kwaad, maar ik zou niet teveel alcohol drinken die avond.

Toegevoegd na 3 minuten:
En tussendoor water of cola drinken.
11 jaar geleden
Mmmm nee. Jij bent trouwens niet de degene die de procedure uitvoert ;)

Maar je bent dan wel suf en niet zo alert morgenochtend ivm katereffecten. En of dat verstandig is laat ik in het midden. Want stel je wilt de arts op de tand voelen/controleren.