Ik ben naar de kaakchirurg geweest voor mijn verstandkiezen. De hechtingen lieten na 2 dagen al los en nu zit er een gat. Is dat normaal?

Ik voel en zie dat de hechtingen los in mijn mond hangen. Verder zie ik dat er een gat zit op de plaats waar mijn kies zat. Het doet niet heel erg pijn, maar voelt wel vervelend aan. Is dit normaal en gaat het gat vanzelf dicht? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
34.9K

Antwoorden (5)

Ja, dat is normaal. Het zal de komende tijd nog wat vervelend aanvoelen maar het groeit vanzelf dicht.
Wel voorzichtig zijn met eten en goed schoonhouden.
Het verbaast me overigens wel als je tandarts je niets heeft verteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets aan doen,spoelen met waterstofperoxide 3%,verkrijgbaar bij de drogist of Corsodyl of Perio-aid maar waterstofperoxide is het goedkoopst.
Voedsel wat erin komt kun je proberen eruit te spuiten met een injectiespuit (zonder naald uiteraard),lukt dat niet,geen stress,dat komt er vanzelf uit.
Ik heb al m'n tanden operatief laten verwijderen en kreeg spoelmiddel mee.
Nu is alles genezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is normaal. De hechtingen verdwijnen vanzelf. Je merkt dat je boven waarschijnlijk nu met je vinger achet je kies langs kan, dat is heel normaal. En onder groeit de boel wel weer dicht. Succes met het herstel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet 3% maar 1 1/2% waterstofperoxide gebruiken!!!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of 3% verdunnen met water. Mij is bij de tandarts 3% verdunt met water geadviseerd.
Hechtingen horen pas eruit gehaald te worden na een week. Oplosbare hechtingen gaan weg na ongeveer 10 dagen.
Als er een tand of kies wordt getrokken houd je een holte over, deze vult zich met bloed en de genezing begint. Vaak merk je dat dit plekje een paar dagen gevoelig blijft, er moet nog 'eelt' op komen.
Je zou eventueel kunnen gaan spoelen met een zoutoplossing, maar verstandiger is om even je tandarts te bellen en te melden dat de hechtingen hebben losgelaten. Je tandarts kan je iets voorschrijven om een ontsteking te voorkomen.