Waarom kan een implantaat wel in 1x volledig geplaatst worden als ik het in het buitenland laat doen?

Ik heb pas een voortand laten trekken ivm ontstekingen en wortelbreuk. Nu wil ik over een tijdje een implantaat. Als ik dat 'hier' in Nederland laat doet moet ik eerst 3, 4 maanden wachten tot de schroef in het kaakbot is vastgegroeid voordat de kroon erop kan. Als ik dezelfde behandeling in, noem maar wat, Turkije laat doen, ben ik in 3 dagen klaar met alles, inclusief kroon. Hoe kan dat? Gebruiken ze ander materiaal? Het scheelt (incl reis en verblijf) zo'n 1000 euro namelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je zelfs aan implantaten helpen voor de helft van dat bedrag , maak het juiste bedrag of iets meer over op m'n bank rek" en in de eerst volgende nacht indien u droomt is het gepiept . Mocht u levenslange garantie wensen ? Dan reken ik daar een een klein bedrag extra voor . Neem geen risico met he gezondheid en let op je geld . Sommige bedrijven zijn alleen uit op je geld en verkopen (vertellen) wat je wil horen .

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de behandeling hier in Nederland preciezer dan elders: als de kroon erop geplaatst wordt terwijl de schroef nog niet vastgegroeid is in het kaakbot, kan door het kauwen die schroef verkeerd in het bot komen te zitten, scheef vast te groeien, waardoor die nieuwe tand helemaal verkeerd komt te zitten. Optisch heel lelijk, en bovendien nog kans ook dat de randen van de kroon in het tandvlees komen te zitten, met irritatie en mogelijk ontstekingen tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'+'

Andere antwoorden (3)

Je nederlandse tandarts zal je zegen dat de kwaliteit in nederland beter is.
De buitenlandse tandarts zal zeggen dat de nederlandse tandarts graag wat extra's verdient met die extra behandelingen.
Je zult als klant zelf de afweging moeten maken.
Vraag aan je nederlandse tandarts of hij de turkse methode ook kan aanbieden (hij zal niet graag een klant kwijtraken) en wat de verschillen zijn.
Garantie krijg je in beide gevallen niet: als je kroon er na een jaar uitvalt moet je ook in nederland gewoon opnieuw het volle pond betalen voor de reparatie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Als hij er na een jaar uitvalt,en dan zeker bij een implantaat,laat geen ene tandarts jou weer betalen hoor.Een implantaat hoort er minmaal 20 jaar goed in te zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is overigens een Nederlands bedrijf dat vanwege de lage arbeidskosten in Turkije opereert ben ik achter. Voor- en nazorg zijn in Nederland. Zij kunnen mij ook niet uitleggen waarom de behandeling in Nederland niet in 1x kan plaatsvinden.
Wist je dat er in de kaak veel zenuwen lopen, en dat er door een verkeerde behandeling je een leven lang last kan hebben.Zo.n ingrijpende behandeling zou ik nooit in het buitenland laten doen, zou liever doorsparen en niet het risico nemen.Stel je krijgt last,en je moet naar het buitenland terug kan jij je dat voorstellen, met een ontsteking, vliegen ,afspraak maken enz.De gok is toch veel te groot,een Nederlandse tandarts is altijd bij de hand en gaat het mis kan je in Nederland altijd je recht halen.
Mijn advies, niet doen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij ook een '+' en ik snap niks van die thumbs down.....tacuma legt het toch duidelijk uit en jouw aanvulling is heel verstandig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel. Ik ben nog een beetje beduusd door de enorme bedragen die ervoor worden gevraagd. Stiekem ook omdat ik het gevoel heb dat ik geen keuze heb en had. Ik heb nu een noodprothese, zonder voortand is voor mij echt geen optie. Ik vind het gewoon niet passen bij een 26-jarige vrouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, da's schrikken hè? Zelfs met een tandartsverzekering. Nee, dit past zeker niet bij een jonge vrouw. Dit zou eigenlijk vergoed moeten worden zeker als de rest van je gebit goed is en er geen sprake van verwaarlozing is. Dat vind ik een ander verhaal.
Sterkte. Ik hoop voor je dat dit opgelost kan worden.
Het kost nu eenmaal tijd om de schroef vast te laten groeien in je kaak. Als je te snel er de kroon op plaatst heb je kans dat er te veel kracht op de schroef wordt uit geoefend en het implantaat gaat wiebelen. De noodkroon die tot die tijd geplaatst wordt breekt af als er te veel kracht op komt. Dat is de reden dat de Nederlandse tandarts eerst alles laat vastgroeien.

In het buitenland liggen de prijzen van de tandheelkundige materialen lager dan in Nederland. Het is goedkoper om daar je implantaat te laten plaatsen. En het moet wel in een kort tijdsbestek, want de toerist/patiënt heeft maar een paar dagen. Dit komt de kwaliteit niet ten goede. Ook het aanzicht is niet altijd zo mooi omdat de buitenlandse tandartsen 'confectie'modellen (alle tanden zien hetzelfde eruit) gebruiken en de Nederlandse tandarts maatwerk levert. Dat is ook een deel van de prijs die je betaald. Zeker als het om een voortand gaat, zou ik alleen genoegen nemen met iets dat volledig bij mij past.
Ook heb je geen idee van de hygiëne in een buitenlandse tandartspraktijk. Nederland heeft hier regels voor en die worden streng gecontroleerd en waar nodig worden praktijken zelfs gesloten. Dat is in het buitenland anders. Zeker in landen als Turkije ziet het er op het eerste oog netjes en verzorgd uit, maar hoe er schoongemaakt wordt, daar is geen wettelijke regelgeving voor. Het zou dus best zo kunnen zijn dat zij wel de boorkop vervangen, maar de boor zelf niet schoonmaken en ontsmetten (en daar dus mee in jouw mond gaan boren!). De meeste tandartspraktijken uit het buitenland zeggen overigens wel dat zij zich strikt houden aan de strenge hygiëneregels vanuit Nederland, maar dat is alleen te controleren als je bacteriekweekjes maakt en daar heb je geen tijd voor als je in 3 dagen een nieuwe tand, kies, prothese wilt.

Kort gezegd: personeelskosten, materiaalkosten en huur zijn lager dan in Nederland, daar door kan het goedkoper. Maar of het beter is dan de Nederlandse implantaten is een andere vraag.