Hoe kan er pijn in mn tand ontstaan als ik met mn voet op de grond stamp of mn hoofd op en neer beweeg?

Ik voel een scherpe pijn in mn tand linksboven wanneer ik mn hoofd links en rechts of op en neer beweeg(snel) en als ik met mn voet op de grond stamp(dus ook tijdens hardlopen). Aan de tand voel ik niks, heb ook geen gaatje, doet ook geen pijn bij koude dranken, wind etc. Lijkt wel dieper te zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
9.8K

Het beste antwoord

Dat klinkt als een karweitje voor de tandarts. Die kan een röntgenfoto maken en de diagnose stellen. Er zijn namelijk verschillende opties: een zenuwontsteking, een bot(kaak)ontsteking, een irritatieplekje, een stukje tandwortel dat is afgebroken. Ik weet het niet, maar je tandarts kan je helpen. Gewoon maandag even bellen voor een afspraakje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan een ontsteking in de kaak of zenuw zijn.