Welke Pijnstillers hebben de minste bijwerkingen?

voor de kiespijn namelijk....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat niet dood als je een paracetamol neemt. Je maakt je teveel zorgen zie ik aan al je andere vragen. Anders neem je er.groot glas jenever voor je kies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ niels , dat geeft weer andere bijwerkingen de volgende dag! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je zo druk maakt om een pijnstiller is de pijn niet zo erg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha bedacht ik me later ook channe haha

Het beste antwoord

Paracetamol is de pijnstiller met de minste bijwerkingen.

Verder zijn alle middelen die zonder recept te krijgen zijn, redelijk veilig, zeker bij kortdurend gebruik. NSAID's (zoals ibuprofen en naproxen) kunnen wel maagklachten geven, maar bij iemand zonder maagproblemen, die bijvoorbeeld hooguit twee weken deze middelen gebruikt en de aanbevolen maximumdosering niet overschrijdt, is dat risico miniem. Zeker als je - zoals ook geadviseerd in de bijsluiter - de tabletten bij of vlak na het eten neemt.

Voor langdurig gebruik zijn opiaten - mits juist voorgeschreven en goed gecontroleerd door een arts - hele veilige middelen. De belangrijkste bijwerking is dan sufheid (die bijna altijd voorbijgaand is) en obstipatie (die meestal blijft, ook bij langdurig gebruik). Voor obstipatie wordt dan meestal een mild laxeermiddel erbij voorgeschreven. Opiaten zijn alleen nodig bij ernstige pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem gerust 2 paracetamols per keer, 3 maal daags. Dat kan geen kwaad. En natuurlijk zo snel mogelijk naar de tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paracetamol of finimal geven meestal geen bijwerkingen en zijn goede pijnstillers.neem het wel op uur en tijd
want bij deze medicijnen is de spiegel in je lichaam belangrijk ,die moet mooi gelijk blijven voor een betere werking. ik begrijp uit je eerdere vragen dat je niet vaak iets gebruikt , vaak kan je lichaam een probleem ook prima zelf oplossen maar je hoeft ook niet met pijn rond te lopen natuurlijk
wens je beterschap met je kies!