mn verstandskies zat de hele week los, wiebellen ermee dus, nu zit ie weer vast! Huh? afwachten of laten trekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
11.2K

Antwoorden (6)

Als je kies vast zit en je hebt er verder geen last van, is het toch goed?

Mocht je er later weer last van hebben, kun je nog altijd naar de tandarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nu nog verstandig, dus laat de natuur haar beloop maar gaan. Wordt het echt irritant dan kan een bezoekje aan de smoelenjanus geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had ik ook, later weer los, en net zo lang zitten rommelen tot hij goed los zat en eruit getrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je er geen last van heb, kan je hem laten zitten. Wanneer je last krijgt is het verstandig om langs een tandarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het tandvlees een klein beetje is opgezet door je gefrommel, en dat de kies daardoor weer vastzit.
Maar als ie al los zat, zit ie niet meer goed vast in je kaak en zal hij toch op termijn loskomen (kennelijk heeft hij geen lange wortels).
Wil je er niet op wachten, ga dan naar de tandarts. Dat kun je ook doen als je ongerust bent dat het niet goed zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je even moet overleggen met de tandarts.
Je verstandskies laten trekken kan verstandig zijn, nu zit hij niet helemaal vast en kan de tandarts hem gemakkelijk eruit halen. Verstandskiezen hebben minder glazuur en van mindere kwaliteit. De kans op gaatjes daar is groot. Dat is ook de reden om verstandskiezen te trekken ipv te vullen. Verstandskiezen hebben nogal de neiging om te duwen, daar word je gebit niet mooier op, poetsen gaat lastiger (en dat kan mondgeur opleveren), gaatjes liggen op de loer.