Stappen bij tanden bleken ook bij thuisbleken?

Op http://www.whitesmiling.nl/tanden-bleken heb ik een stappenplan gelezen wat wordt toegepast bij tanden bleken. Zo worden de tanden gepolijst en gaat de tandarts de mond onderzoeken. Moet dit eigenlijk niet ook gebeuren wanneer je thuis gaat bleken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (2)

De tanden polijsten is nodig afhankelijk van met welke techniek je de tanden bleekt.
Je mond onderzoeken kun je beter ook zelf doen. Als je nl wondjes in je mond hebt en je komt daarop met randenbleek-spul.... Heel pijnlijk!
En dat is nog zacht uitgedrukt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thuis bleken, doe het niet! Het risico op het stukmaken van je tanden en kiezen is erg groot! Ook kun je blijvende schade oplopen aan je tandvlees.
Het kost veel meer dan een thuissetje, maar bleken door een mondhygiënist of tandarts is preciezer. Je gebit wordt witter doordat de tandarts een hoger percentage peroxide mag gebruiken. En je hebt langduriger resultaat.