Wat moet ik doen als ik niet kan eten door mijn beugel?

Nee, het is geen pijn ofzo, maar steeds als ik iets probeer te bijten met mn snijtanden breekt een van die kubusjes..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
ga terug naar de orthodontist, dat hoort niet te gebeuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het pijn doet de eerste dagen is normaal dat er dingen afbreken of los gaan niet. Terug naar de ortho dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik heb al drie jaar een plaatjes beugel, en ik eet gewoon alles.
En bij mij is nog noout iets afgebroken.
Ook drink ik veel cola wat ook erg slecht schijnt te zijn voor de lijm onder je beugel en de beugel zelf. Ik zou dus terug gaan naar de orthodontist, want zoals eerder gezegd hoort er niks af te breken.

Het beste antwoord

de 1e en 2e dag at ik soep en vla en andere zachte dingen,
ik dacht dat het nooit weg zou gaan, maar na een paar dagen voel je de beugel niet meer tijdens het eten ;-) gewoon geduld hebben is het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb ook een beugel en heb dat ook gehad. Het duurt maar 3 fagen ong. Nouja nu echt antwoord op je vraag: doe koek afbreken, eet zachte dingen zoals aardappels, blender het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, doe ik. Maar als ik wil bijten breekt mijn beugel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je beugel breekt zou ik misschien terug naar de ortho gaan, dat klinkt niet echt goed!?
Eet zachte of vloeibare dingen, harde dingen niet afbijten, en gewoon kleine hapjes nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou niet moeten gebeuren.

De slotjes kunnen loskomen van je tanden, en als je op echt harde dingen bijt, zal dat ook gemakkelijker gebeuren. Maar ze horen niet te breken, en je moet gewoon kunnen eten met je beugel in.

De orthodontist zal proberen om de slotjes zo te plaatsen dat je er niet echt op bijt als je iets afbijt. Bij jou is dat mogelijk niet goed gelukt. Misschien moeten ze net iets hoger of lager op je tanden staan, of op net een wat andere afstand van elkaar. Ga dus even terug naar je ortho en leg het probleem uit. Soms kan een kleine verandering van positie al een enorm verschil maken in het eetcomfort.