heb pijn onder de kaak wat uitstraalt na de tanden. ik weet niet of het nou de tanden zijn. het begon niet met de tanden weet iemand iets?

heb pijn onder de kaak wat uitstraalt na de tanden. ik weet niet of het nou de tanden zijn. het begon niet met de tanden weet iemand iets? ik ben als de doods voor de tandarts. ik heb als kind een slecht gebit waar ik niks aan kan doen. poets elkedag. 2 keer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Antwoorden (4)

ik zou toch een bezoekje aan de tandarts brengen, een ontstoken kaak kan nare gevolgen hebben, naast het poetsen is ook flossen belangrijk om het tandvlees gezond te houden, het kan ook aan je tandvlees liggen, de tandarts is de enige die je de oorzaak kan vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel dat je een drukkend gevoel op je borst hebt of hartkloppingen, dan kan een "stijve" kaak ook stress zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooraf wil ik je adviseren om vanwege je gebit eens contact met ACTA (Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam) op te nemen. Binnen de ACTA bevindt zich SBT (Stichting voor Bijzondere Tandheelkunde). Zij helpen mensen, ook met ernstige psychische problemen, om weer enig vertrouwen in de tandarts te krijgen. N.a.v. hetgeen jij vermeldt, zou je weleens een ontsteking in of rond je kaak kunnen hebben. In dat geval zal de huisarts je richting een KNO-specialist (keel+neus+oor) sturen. Deze haalt de ontsteking weg en hij opereert onder verdoving. Ditzelfde heb ik in 2007 laten doen. Je loopt na de operatie fluitend weg. Maar meld je met je probleem a.u.b. snel bij de huisarts ! Veel sterkte & gezondheid toegewenst !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stichting voor bijzondere tandheelkunde heb je overal,Leeuwarden,Hengelo,Amsterdam,Rotterdam etc,etc.
Ik zou zeggen laat een een goede opg,3D,overzichts-foto maken van je kaak,dit is geheel zonder pijn,Wat heel vaak een oorzaak is van de pijn is dat je in je slaap knarts waardoor je veel druk op je kaakgewricht krijgt,zonder dat je het merkt,een optie is dat je een slaap-plaatje krijgt in je mond en daardoor zal de pijn aanzienlijk afnemen omdat het kaakgewricht weer tot rust komt,alles is geheel pijn loos,je moet echt een foto laten maken want dit kan ook op den duur hoofdpijn en nekklachten veroorzaken.sterkte!!