Waar heb je het meeste gevoel, boven of onder van je gebit, ofmaakt het niets uit?

Toegevoegd na 6 dagen:
wat voor pijn heb je bij crack tooth, constant of soms?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Voor het gevoel van pijn maakt het niets uit, maar er is wel degelijk verschil tussen je onder- en je bovengebit. Je ondergebit zit vast aan je onderkaak en daardoor kan je er mee bijten. Je bovengebit zit vast in je bovenkaak en dat kan helemaal niet bewegen. Als je eet dan druk je dus met je ondergebit tegen het bovengebit aan, dat is bijten. Je kunt je onderkaak ook heen en weer bewegen, dan beweeg je de kiezen over elkaar zodat ze je voedsel kunnen malen. Als de tandarts veel in je bovenkaak gedaan heeft, dan kan je daarna pijn in je nek hebben van de druk op je hoofd. Bij je onderkaak ervaar je die spierpijn niet, omdat de onderkaak met een scharnierend bot aan de schedel vastzit.