Pijn in kies/kaak, tandvlees vaak 's morgens ontstoken, wie herkent dit?

Soms heb ik een paar weken geen pijn, en dan ineens ca. 2 dagen wel. Vaak zit de pijn in mijn kaak en doet het zeer met kauwen. Ook is het tandvlees rondom de kies 's nachts ontstoken. Ben al paar keer bij tandarts geweest, maar op de foto is niks te zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.1K

Antwoorden (4)

ik heb zoiets gehad een paar jaar geleden,en vreemd genoeg alleen s morgens,in de loop van de dag ging het over.Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het aan mijn slaapgewoonten lag,twee kussens en altijd op dezelfde zij,een kies drukte op een zenuw!misschien is dit niet jouw geval maar misschien ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had iets dergelijks:
Kiespijn, vooral 's morgens.
Maar op een gegeven moment bleef dat dagen doorzeuren.

De tandarts zei dat het door tandenknarsen kwam.
Vond ik maar een raar verhaal.

Maar hij heeft een heel klein stukje van die kies
afgeslepen en sindsdien heb ik geen last meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zal het tandenknarsen zijn net als ik heb. Heel vervelend en inderdaad het afslijpen van een stukje kies helpt dan. Dit neemt echter niet het tandenknarsen weg maar zorgt er wel voor dat de kiezen nu over elkaar kunnen glijden zodat deze niet wrikken. Mocht je last blijven houden dan een bitje laten maken of - zoals bij mij goed hielp- een kussen met een nekrol zodat je hoofd recht blijft liggen als je slaapt. Bij mij wordt het tandenknarsen getriggerd als mijn kin naar mijn borst zakt. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad door knarsen of zoals in mijn geval klemmen en vacuum zuigen van je mond in de slaap. Ik kreeg er zelfs kaakontsteking van. Ik kreeg een bitje voor s'nachts om het beschadigen van mijn kiezen te voorkomen.Daar zou je je tandarts om kunnen vragen.Succes ermee.