Wat is het nut van een waterflosser en is het een vervanger van gewoon flosdraad?

Als je gewoon poetst, flost en je mond spoelt is dat dan ook goed? Of is een waterflosser beter als gewoon flosdraad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.4K

Het beste antwoord

Je komt met een waterflosser overal bij, wat met gewoon flossen niet het geval is. Toen de waterflosser-fabrikant Waterpik onderzoek liet doen naar het effect van het design-model WP 450 bleek, dat liefst 99,9% van alle tandplak in behandelde gebieden verdwenen was bij meting. Het apparaat bleek 93% effectiever dan handmatig flossen. Ook uit onderzoek van OralB bleek dat elektrisch flossen in het algemeen een beter resultaat geeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/81370-elektrisch-flossen-overbodige-luxe-of-beter-resultaat.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja zo,n water flosser is je van het, je komt uiteraard overal tussen, en is ook veel gemakkelijker dan flossen.
Mijn tandarts is er erg enthousiast over.
12 jaar geleden
Een monddouche maakt ook het grensgebied tussen tandvlees en tand/kies schoon. Juist daar treedt anders vaak tandvleesontsteking op.Met flosdraad bereik je die plekken niet.
Als er bredere openingen zijn tussen tanden dan kunnen interdentale borstels die ruimten snel schoon krijgen.
Wat de beste oplossing is, is afhankelijk van de plaatsing en onderlinge afstanden van dr elementen van je gebit.
Vraag daarvoor advies aan een mondhygiëniste of tandarts.

Toegevoegd na 48 seconden:
"dr" moet zijn "de"