Hoeveel gaatjes heeft de gemiddelde 18+ Nederlander?

Per jaar en is het zo dat mensen onder de 25 jaar meer kans hebben op gaatjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.8K
Amadea
12 jaar geleden
Als de tandartsen hun werk goed doen, en iedereen twee maal per jaar op controle gaat heeft de gemiddelde Nederlander alleen maar opgevulde gaatjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er 8!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel bij de controle, dus nieuwe gaatjes
Amadea
12 jaar geleden
Als gevolg van het Suikerfeest, ennairam?

Antwoorden (2)

Mannen 2, vrouwen 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik dat kan vinden worden er alleen statistieken bijgehouden van tandartsbezoek, maar niet van de behandelingen die vervolgens plaatsvinden. Dus ik betwijfel of dat gemiddelde aantal door iemand genoemd kan worden. Wat ik uit eigen ervaring weet is dat ik als kind veel snoepte en niet al te best poetste, en daardoor vrij veel vullingen heb. Maar sinds mijn volwassenheid moeten die vullingen alleen af en toe vervangen worden. Het is misschien drie keer gebeurd dat ik een nieuw gaatje had. Dat komt neer op ongeveer één gaatje in tien jaar. Ik ken een aantal mensen die nog nóóit een gaatje hebben gehad. Maar ook enkelen die toch wel elke twee jaar weer wat moeten laten vullen. Dan gok ik dat het gemiddelde zal zijn één gaatje in zes jaar.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bij elke controle ZEKER 1 gaatje, meestal meer.
Dit terwijl ik mijn gebit netjes onderhoud!
3x poetsen (okee, soms 2x) en elk half jaar controle. Is een cadeautje van mn vader, die heeft hetzelfde.