Mag je met een brug (mondprothese) slapen?

Of is het beter voor je gebit als hij 's nachts uit is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Antwoorden (2)

De kaken moeten rust krijgen tijdens het slapen. De prothese is en blijft een hulpmiddel. Net als een bril die je afdoet voor het slapen gaan dient de prothese uitgedaan te worden. Als je het vervelend vindt om met een lege mond te slapen, dan is het advies de onderprothese uit te doen en alleen de bovenprothese in te houden. Een klein dutje tussendoor is geen probleem. Als de prothese ingehouden wordt (kan wel) dan altijd goed reinigen.
12 jaar geleden
Dit is sterk individueel. Ik heb voorbeelden in mijn omgeving gekend die de prothese 24 uur per dag droegen.
Zonder problemen. Anderen daarentegen hadden een gevoelige mond en waren blij het "rotding" een poosje uit te kunnen leggen.
Bronnen: