Is er een verband tussen teruggetrokken tandvlees en wiebelende tanden en fibromyalgie?

Blijkbaar is een gezonde mond belangrijk voor je algehele gezondheid. De parodontoloog heeft me net op 2 plaatsen in de mond opengesneden om al het 'vuil' weg te halen. Mijn tandvlees is teruggetrokken en al mijn tanden staan los. 2 maanden terug heeft hij een kies getrokken. Ik heb altijd goed gepoetst, dat is niet voldoende, zo blijkt. Ik sta al meer dan 1 jaar op dieet tegen darmklachten en ontstoken spieren en gewrichten, dat dieet werkt erg goed, voorwaarde is dat je er elke dag aan werkt. Ik doe aan yoga, ga met de fiets naar het werk, doe zoveel mogelijk leuke dingen, en tussendoor slaap ik zoveel ik kan, omdat ik er oh zo een nood aan heb. Naar mijn gevoel is een gezonde mond heel belangrijk voor je algehele gezondheid. Maar van de parodontoloog krijg je geen zo een uitleg...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.7K
Pieter2011
12 jaar geleden
Hier vind je allerlei nuttige info:
http://www.paro-denhaag.nl/parodontitis#4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is heel wat meer uitleg dan van de parodontoloog!

Het beste antwoord

Door de bacteriën die zich in de mond bevinden bij ontstoken tandvlees is er grote kans dat deze ook de rest van je lichaam aantasten. Heel vaak wordt gewaarschuwd voor hartproblemen als je je mond niet goed verzorgt en/of kaakontstekingen hebt. Maar ook andere ziekten kunnen daardoor veroorzaakt worden of verergeren.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een goed gebit,en tandvlees is heel belangrijk
voor je gezondheid,omdat jij heel gevoelig ben
voor infecties zal dat ook in je mond kunnen.
Ik zou om een mondspoeling vragen, er zijn allerlei
middeltjes om je mond gezond te houden,zelf spoel
ik met kamille en dat gaat prima tegen ontsteking.
Ik zou mij er niet bij neer leggen en op onderzoek
uitgaan. Bel desnoods naar de parodontoloog.
Suc6