Waarom lijkt het of mensen waarvan de beugel er net uit is, hele mooie lichte tanden hebben?

Ik heb geen beugel (gehad) en ik poets goed, maar ze blijven een beetje gelig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

De orthodontist maakt de tanden altijd wat schoner door te poetsen etc. Zie het als een gratis mondbehandeling: ze zorgen ervoor dat het er weer goed uit ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je het goed onderhoudt, blijven je tanden er goed uit zien. Het is logisch dat het iets minder wit wordt na een tijdje, maar dat is vaak bijna niet op te merken.

Andere antwoorden (1)

Na het verwijderen worden de tanden goed schoongemaakt en gepolijst waardoor het er stralend uit ziet. Het klinkt raar maar poets je tanden eens met zuiveringszout (natriumbicarbonaat). Het is een zout wat in Frankrijk erg populair is m.b.t. reinigen en koken en een beetje wordt gezien als een wondermiddel met heel veel mogelijkheden. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar.