hoie verminder je een zwelling van je tandvlees bij een kies die getrokken moet worden de volgende dag, zodat de pijn minder heftig is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zit in het bovengebit boven de wortel nog en drukt de kies naar beneden en breidt uit naar andere tanden en kiezen (pijnen zwelling)

Toegevoegd na 45 minuten:
Er zit een grote zwelling boven de kieswortel van mijn bovengebit. dat is een abces. Morgen kan dat pas getrokken worden. Ik zoek nu dus iets dat die zwelling tegengaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet een ijsje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidnagelen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En koelen! Neem steeds wat koud water in je mond en doe dat tegen je kies aan. Dat werkt zeker iets, uit ervaring!

Het beste antwoord

Nooit zelf uitgeprobeerd, maar kruidnagel schijnt goed te werken.
En uiteraard paracetamol, ibuprofen of een andere pijnstiller.

Over kruidnagel is eerder een vraag gesteld, misschien heb je er iets aan:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kiespijn-kruidnagel-gebruik.162467
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte meis!!!!!!!!<3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal ff gaan kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarnaar?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die link van die vraag over kruidnagelolie... maar hoe doe ik dat? De kies zit er nog en de zwelling is groot en dik dus daar kan ik onmogelijk een kruidnagel tussen steken. hoe maak ik dan olie ervan? en werkt dat zwelling tegen van het tandvlees?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader pakte vroeger 2 kruidnagels en legde die rond de kies neer. Hij had altijd veel ontstekingen het hielp. Wat mij nog niet zo lang geleden in een vergelijkbare situatie hielp, was het advies van onze tandarts langer geleden: steeds een slokje koud water ertegenaan doen. Je blijft bezig, maar het werkt wel iets.
Wat een ellende hè meis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das klotepijn hoor... ik heb liever rug of hoofdpijn dan dit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die druk is vreselijk, heb het al een paar keer mogen ervaren. Heel fijns wel.... de zenuw leeft nog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles erop en eraan... de kies op zich is gezond, maar hij is los. er heft vuil onder kunnen komen dus nu zit er een abces boven dat het tandvlees keihard doet opzwellen, staat erge spanning op nu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah!!! Kan je erop zuigen?
Dus: proberen door te zuigen, zo hard als mogelijk is, om het vuil er wat uit te zuigen? Als het open is, dan zou dat misschien mogelijk zijn.... Dat heeft mij ook geholpen.....bedenk ik nu pas, sorry!!! Ook een truuk, geleerd van onze vorige tandarts. Kan zijn, dat je opeens een hele vieze smaak krijgt.....en dan is het FEEST!!!!! Ik heb een pokkegebit, dus heb onderhand alles meegemaakt en meer dan 1 keer.... alleen nog geen kunstgebitje ;0)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vervelende is: ik had die kies graag gehouden... het is de enige kies van mijn bovengebit en hij ondersteunt mijn prothese. Deze kies trekken wordt dus een dure grap... de hele prothese moet vervangen worden omdat die ik nu heb dan niet meer kan blijven zittne waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalen dus!
Maar dit is ook niks natuurlijk! Dan is het kiezen (sorryyyyyy) uit allerlei kwaden....Je zal morgen blij zijn verlost te zijn van die pijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja best wel... ik probeer het los te krijgen maar dat water blijft bovenin niet hangen hoor :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx wendy, heb kruidnagel gevonden, dat en het wat drukken en beetje wroeten met een tandemnstoker heeft wat los kunnen krijgen... grootste druk is van de ketel... je hebt mij zo juist een aanstaande goede nachtrust bezorgd, +10 van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie uitleg

Andere antwoorden (3)

als je daar de kans voor hebt is het verstandig arnica D6 te slikken, hier kan je het beste 2 dagen van te voren mee beginnen, en volhouden totdat de wond genezen is

Toegevoegd na 2 minuten:
slik voordat je kies getrokken wordt, alleen paracetamol tegen de pijn, dus geen ibuprofen of zoiets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar is het al te laat voor Ik slik al ibuprofen sinds gisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stop daar dan nu mee en ga over op paracetamol, ibuprofen heeft een bloedverdunnende werking, wat de na bloedingen negatief kan beïnvloeden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu kun je niets doen aan die zwelling
Misschien helpt via de wang koelen met ijs wat, en eventueel een waterijsje eten. En tegen de pijn kun je verder het beste paracetamol nemen. Neem er morgen ook nog een in voor de ingreep, dat helpt ook nog nadat de verdoving is uitgewerkt. Maar uiterraad zul je ook pijnstillers mee krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelijk als je bij de tandarts bent geweest koelen met een ijskompres tegen de wang aan, zorg dat het niet te koud is, maar wel koud genoeg om te koelen.