Is het normaal om erg veel pijn aan hechtingen te hebben na verwijderen van verstandskiezen?

Afgelopen donderdag zijn mijn onderste verstandskiezen eruit gesneden (zowel links als rechts). Ik heb nu al vijf dagen enorme napijn, vooral aan de hechtingen. Hoe lang gaat dit nog duren? Verder was mijn hoofd enorm opgezet, nu wordt ie bont en blauw..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
15.8K

Het beste antwoord

Na een behandeling bij de kaakchirurg kun je nog best een week last hebben van flinke na-pijn.

Als je het niet vertrouwt, kun je natuurlijk contact met de kaakchirurg opnemen. Waarschijnlijk krijg je het advies om meer pijnstillers te nemen en het nog een paar dagen aan te kijken. Ibuprofen en paracetamol kun je door elkaar gebruiken en hebben samen soms beter effect dan alleen het een of alleen het ander. Maar doe dat alleen op advies van je chirurg, tandarts of huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Pijnbeleving is voor iedereen natuurlijk anders, maar 5 dagen lijkt me wel erg veel. Ik zou dan wel weer contact hebben opgenomen met de tandarts of kaakchirurg die me behandeld had. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Napijn is normaal, maar na 2 dagen moet het echt minder worden. Misschien ontsteking! Ik zou even bellen ik had het zelfde! Sterkte!