Iemand ervaringen mee met kaakbot weg boren?is het zo vreselijk als het klinkt?graag ervaringen

Ik heb kaakbotontsteking en nu zei de tandarts vanmorgen tegen me als de ontsteking is verdwenen ga ik het kaakbot wat er nog zit weg boren,ik heb al veel meegemaakt bij de tandarts maar ik zie er vreselijk tegenop!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.2K

Antwoorden (3)

Nou valt wel mee hoor,er zit misschien wat bot wat er niet thuis hoort,en wat weer kan gaan ontsteken.
Als het werkelijk zo erg was stuurde hij je in ieder geval
naar de kaakchirurg

Toegevoegd na 1 minuut:
Joh, en het wordt toch verdoofd
12 jaar geleden
Je wordt verdoofd dus het mag geen pijn doen, alleen het geluid met het boren is naar maar je voelt het hooguit wat trillen en er komt veel water bij kijken van de boor.

Toegevoegd na 1 uur:
Daarna trouwens goed koelen met ijs, dit voorkomt dat je een dikke blauwe wang krijgt wat eventueel kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om precies te zijn is het meer wegfrezen van het bot, in plaats van boren. Maakt niet uit. Als je ergens een goeie verdoving in je mond krijgt is het wel bij de kaakchirurg. Dat houdt in dat je op die eerste één of twee prikjes geen pijn voelt van de hele behandeling. Natuurlijk voel je wel dat er iets in je mond gebeurt maar je hebt vooral last van het lawaai in je mond en kaakholte. Maar dat is echt te overzien. Na de behandeling is het een kwestie van koelen en andere goede raad van de kaakchirurg opvolgen.